Шкільний музей "Батьківська хата"

 

 




Протокол №1 засідання опікунської Ради,  Анкета музею  та Акт обстеження музею "Батьківська хата"


План роботи музею "Батьківська хата" 


“Якщо людина не любить хоча б зрідка дивитися на старі фотографії своїх батьків, не цінує пам’яті про них … – значить, він не любить їх. Якщо людина не любить старі вулиці, нехай навіть і поганенькі, – значить, у нього немає любові до свого міста. Якщо людина байдужа до пам’ятників історії своєї країни, – він, як правило, байдужий до своєї країни”

                                                 Д.С. ЛИХАЧОВ

 

Основним пріоритетним напрямком діяльності державного освітнього закладу є виховання підростаючого покоління. Нові державні стандарти освіти встановлюють вимоги до особистісних результатів учнів, що освоїли основну освітню програму. Такими результатами є: готовність і здатність учнів до саморозвитку та самовизначення, сформованість їх мотивації до навчання і цілеспрямованої пізнавальної діяльності та соціальної компетенції, здатність ставити цілі і будувати життєві плани, а також усвідомлення української ідентичності в полікультурному соціумі. Ці пріоритети перекликаються з : 

 

місією музею – сформувати почуття співпричетності і поваги до історичного минулого, яке починається з поваги сімейних реліквій, спогадів, з невеликих музейних експозицій і виставок; сприяти творчій самореалізації учнів у процесі суспільно корисної діяльності та потреби в пошуково-дослідницької діяльності; створити умови для розширення, поглиблення і систематизації знань. Широке коло питань музейної справи порушено у працях учених-музеєзнавців М.Ф. Біляшівського, Ф.Л. Ернста, Ф.І. Шміта, І.Свєнціцького, В.В.Дубровського. Окремі питання шкільного краєзнавства вивчали І. Безкоровайний, Н. Рубанова, В. Смирнов, А. Хоптяр. Проте потребує постійної уваги проблема оновлення краєзнавчої роботи, її наближення до сьогодення учнів, орієнтації на актуальні для них проблеми. Створення музею «Батьківська хата» розпочалося в 1998 році. У ці роки значно зріс інтерес до народної культури, а також прагнення зберегти національну самобутність. Саме такою благородною метою керувалися вчителі української мови та літератури Соколова В.В., Губаренко Н.Т., Столяр В.Є. Рішення створити музей виникло ще й тому, що протягом більш ніж 15 років учні, вчителі, батьки збирали старовинні речі: прядки, рушники, глечики, різний посуд. Соколова В.В. часто організовувала з учнями походи у різні села Донеччини:збирали пісні, перекази. В школі традиційно протягом декількох років проходила виставка родинних реліквій «З покоління в покоління». На зібранні активу дитячої організації «Сузір’я» було вирішено розробити довгостроковий проект «Погляд у минуле» , мета якого – створення шкільного краєзнавчого музею. Пам’ятки минулого приносили не тільки учні і вчителі, але й жителі міста. З їхньою допомогою, музей день за днем поповнює ряди своїх безцінних експонатів та восени 2012 року відкрив двері для відвідувачів. Робота шкільного музею здійснюється на основі програми – найважливішої складової частини навчально-виховного процесу. Діяльність музею засновано на таких пріоритетах: – застосування навчально-дослідницького методу; – зв’язок з уроками, з усім навчально-виховним процесом школи; – формування полікультурної та соціальної компетентності; – зв’язок з місцевою громадськістю. Мета діяльності музею – створення виховного середовища шляхом включення школярів у спільну пошуково-дослідницьку діяльність. Задачі діяльності музею: – формування самосвідомості, становлення активної життєвої позиції, вміння успішно адаптуватися в навколишньому світі; – виховання любові до рідного краю і людей, які піклуються про його процвітання; – розвиток творчих і організаторських здібностей, надання можливості реалізуватися. Напрямки діяльності музею: – навчально-пізнавальний; – пошуково-дослідний; – експозиційний (оформлювальний); – екскурсійний; – культурно-масовий. До нетрадиційних форм проведення занять відносяться: інтегровані заняття, засновані на міжпредметних зв’язках; заняття у формі конкурсів, змагань, вікторин; дослідження, аналіз першоджерел, коментарі, репортажі; заняття на основі нетрадиційної організації навчального матеріалу; заняття з використанням фантазії; виставки дитячої творчості різної спрямованості Конкретні очікувані результати: – створення проекту цивільно-патріотичного виховання школярів; – створення єдиного виховного простору школи і соціуму; – виховання у школярів поваги до традицій рідного краю; – активізація пошукової учнівської роботи в школі; – залучення громадськості до участі в роботі; – участь в конкурсах різного рівня; – створення сайту музею школи. Сьогодні в шкільному музеї проводяться різноманітні екскурсії. Екскурсії ведуть самі діти – члени ради музею. Двері шкільного краєзнавчого музею відкриті для всіх. Для того, щоб вести екскурсії юні екскурсоводи вивчають експоновані матеріали, читають додаткову літературу. Завдяки продуманій, методично грамотно вибудуваної роботі музею відчувається вже зараз поважне, трепетне ставлення наших учнів до історії своєї країни, бажання працювати далі. Видно як з кожним заходом, з кожною успішно виконаною роботою, серця дітей наповнюються гордістю за свій народ, за ті події, про які їм довелося розповідати, над чим довелося працювати і що потрібно було дізнатися в процесі копіткої дослідницької роботи.

 

 Оглядова віртуальна екскурсія етнографічним музеєм " Батьківська хата

 

 

Фото музею